1 komentarz

O słuchaniu muzyki

W jakich warunkach najczęściej słuchasz muzyki? Ja słucham jej praktycznie non stop – w drodze do pracy, w pracy, w drodze powrotnej z pracy do domu… Wieczorem, jeśli znajdę chwilę na przysiądnięcie do komputera, oczywiście też słucham muzyki. Nie wiem o co tu chodzi ale bez muzyki po prostu nie jestem w stanie funkcjonować.

Jak słuchamy muzyki? Ostatnio Doropha zaskoczyła mnie stwierdzeniem, że nie potrafi słuchać muzyki czytając. Nie potrafi skupić się na obydwu czynnościach jednocześnie. Doropha, kiedy słucha muzyki, poświęca temu całą swoją uwagę. Ja odwrotnie – słucham muzyki głównie robiąc coś innego. Tylko kilka albumów z mojej kolekcji zasługuje na pełne poświęcenie uwagi i na przykład wrzucenie na słuchawki przed snem. Lubię czasem zakopać się w dźwiękach, zasnąć z nimi, wchłaniać je w pełnym skupieniu ale też rozluźnieniu. Poza tymi przypadkami muzyka służy mi głównie za tło dla innej aktywności.

Słucham więc nieuważnie? Nie wydaje mi się. Raczej dokonuję wstępnej selekcji materiału, który wart będzie wrzucenia na uszy wieczorem przed snem. Słucham albumów po kilka razy a moja playlista o nazwie „ulubione” jest cholernie skromna. Ot widać po prostu działam jak filtr – z szumu dźwięków wyławiam te mnie pasujące. Papa CoSTa jako gruby filtr? Yeah, that’s me :)

One comment on “O słuchaniu muzyki

  1. Ja teraz słucham głównie w aucie. Ale przede wszystkim słucham całych albumów, nie pojedynczych kawałków.

Skomentuj

