11 komentarzy

O kompatybilności silników słów kilka

Od jakiegoś już czasu łazi za mną pomysł przejścia z Serendipity na WordPressa. Problem jest oczywisty – transfer danych z jednego silnika do drugiego. Nie mam pojęcia nawet jak się za to zabrać ale czytając w necie kilka znalezionych wskazówek wiem już, że nawet gdybym wiedział i tak niewiele by z tego wynikło. Dlaczego? A bo nie ma jakiegoś wspólnego wszystkim silnikom standardu przechowywania wpisów, komentarzy, trackbacków i czego tam jeszcze. Skutek jest taki, że nie idzie zrobić sensownego narzędzia do konwersji danych z jednego silnika na drugi.

Siedzę więc wciąż na Serendipity, w dodatku na SQLite (swego czasu nic innego na serwerze, na którym mam stronę nie szło użyć) i pozostaje mi mieć tylko nadzieję, że kiedyś bardzo mi się zachce zmienić silnik albo – nie daj boże – zmusi mnie do tego jakiś serwerowy kataklizm.

Póki co pozostaje mi więc tylko marzenie o prowadzeniu bloga z iPoda bo na Serendipity takiego narzędzia po prostu nie ma.

11 comments on “O kompatybilności silników słów kilka

  1. Zawsze możesz ręcznie poprzeklejać te setki postów ;P

  2. Postów gwoli ścisłości jest ponad 1400 a komentarzy już nawet mi silnik nie liczy :). Sporo cholera roboty…

    Coś muszę wykombinować i przejść na Kofeinie na WordPressa. Zupełnie inna bajka…

  3. Myślę, że najprościej byłoby postawić parę dobrych piw jakiemuś nerdowi, żeby zrobił dumpa bazy Serdendipity, pomagikował jednolinijowcami i uszykował z tego wsad dla WordPressa.

  4. Ot i słusznie prawisz Killa. Muszę pogadać z moimi adminami. Może przez litość i kilka piw któremuś się zechce? :)

  5. A wordpress ma opcje importu z rss. Jest też wtyczka która pozwala zrobienie mirrora bloga za pomocą zasysania przez rss. Nie wiem jak z komentarzami, ale popróbuj.

  6. I tak stawiam piwo że popieprzą się polskie literki :-D

  7. btd, ja postwię nawet dwa :). No nic, MySQL na serwerze już czeka teraz nic tylko spróbować tego, co Lukem podrzucił (dzięki tak swoją drogą). Kto wie, może zadziała…

  8. Zrób to, zrób, bo dwa blogi tak głupio.

  9. A mnie się nawet zaczęło podobać. Na blogasku głównym życie codzienne a tu bzdury z głowy od czasu do czasu. Choć w sumie nie obraziłbym się, gdyby toto zadziałało a ja mógłbym nareszcie normalnego silnika używać.

Skomentuj

